Inspiratie voor jouw car policy

Inspiratie voor jouw car policy

Staat gsm-gebruik beschreven in de car policy van jouw bedrijf? Of zoek je nog inspiratie om het gsm-gebruik te reguleren? Deze tekst kan je overnemen en zelfs aanpassen aan de noden van jouw bedrijf. Overtuig zo je werknemers om niet te gsm’en tijdens het autorijden.

  • Als bedrijf nemen we ‘automodus’ op in de Smartphone Policy. Zo overtuigen we onze werknemers om niet te gsm’en als ze rijden.
  • Tijdens het rijden, focussen onze werknemers zich voor de volle 100% op het verkeer. Ze moeten, tijdens de rit, niet bereikbaar zijn voor werkdoeleinden. Indien de functie van de werknemer toch bereikbaarheid vereist, gebeurt het telefonisch contact steeds ‘handsfree’ (zie punt 3.).
  • Onze bedrijfswagens zijn standaard uitgerust met een handsfree kit, waarbij de bediening via het stuur of spraakgestuurd gebeurt. Zo kunnen werknemers in noodzakelijke gevallen tóch handsfree bellen. Werknemers worden gevraagd het gesprek kort te houden en enkel op een rustige weg of bij stilstand te bellen.
  • We stellen de IT-dienst ter beschikking om werknemers te helpen bij het instellen van automodus en het connecteren van de smartphone via de carkit.
“Het besturen van een voertuig vraagt de volle aandacht. Afleiding kan dan ook ernstige gevolgen hebben. De werknemer verbindt zich ertoe steeds in ‘automodus’ te rijden, hetzij met de ‘smartphone op stil’, ‘smartphone buiten handbereik’, ‘smartphone op ‘niet storen’’ of indien nodig ‘via handsfree’. Op die manier wordt afleiding door smartphones uitgeschakeld in het verkeer.
Artikel voor Smartphone Policy
We gebruiken cookies op deze website om jouw gebruikerservaring te verbeteren.
Door verder te gaan, ga je hiermee akkoord. Meer informatie